Er din egenkontrol klar til genåbning?

Af Supportafdelingen, eSmiley / /

Har du glemt at udføre egenkontrol?
 
Eller har du måske glemt at sætte dine kontroller på pause, mens dit køkken har været coronalukket, ferielukket elle andet?
 

Så vil du blive mødt med udløbne kontroller, når du igen logger ind i din eSmiley egenkontrol.

 

Udløbne kontroller skal håndteres

Udløbne kontroller er kontroller, som du ikke fik håndteret inden deadline.

Sådanne kontroller vises på forsiden med en rød markering.

Det er lovpligtigt at udføre egenkontrol og de kontroller, der er sat op i systemet skal altid udføres. Derfor skal du også give en forklaring på, hvorfor du ikke har udført dine kontroller.

Udløbne kontroller skal ahåndteres - uagtet om du reelt udførte kontrollen, men blot glemte at få det registreret.

Udløbne kontroller vil forblive på din forside, indtil du har kommenteret dem (altså forklaret hvorfor kontrollen løb ud).

Udløbne kontroller er normalt ikke det store problem i forbindelse med kontrolbesøg. Blot der ikke er for mange af dem, og du har husket at beskrive hvorfor du ikke fik udført den planlagte kontrol.

Har du røde kontroller på din forside, bør du altid starte med at håndtere disse.

 

Tip: Har du mange udløbne kontroller kan du med fordel benytte menupunktet "Udløbne". Her kan du nemlig kommentere mange udløbne kontroller på en gang.

 

Se video: sådan håndterer du udløbne kontroller

eSmiley kan bruges i to forskellige brugerflader: tablet og en PC - brugerflade. 

Tablet-brugerflade: 

 

PC-brugerflade: